مدیرکل گمرک استان کرمانشاه از رشد ۶۷ درصدی ارزش و افزایش ۴۹ درصدی وزن صادرات کالاهای اظهاری گمرک خسروی در ٩ ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷ 02 January 2024

رشد ۶۷ درصدی صادرات کالاهای اظهار شده در  گمرک خسرویبه گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، علی اصغر عباس زاده، اظهار کرد: در ٩ ماهه سال جاری ۴۰۴ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۷۵۱ دلار کالای صادراتی به وزن ۹۱۲ هزار و ۸۷۰ تن در گمرک خسروی اظهار و تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان این گمرک در کوتاه‌ترین زمان به انجام رسیده است.

وی افزود: این میزان کالای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشد ۶۷ درصدی و از حیث وزن افزایش ۴۹ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی را کلینکر سیمان، سنگ آهن، کاشی، سنگ مرمریت، محصولات پلاستیکی، ظروف یک بار مصرف، میوه و تره بار و دیگر اقلام است.

وی در ادامه میزان صادرات کالاهای دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک خسروی به کشور عراق ارسال شده است را ۲۰۴ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۵ دلار کالا به وزن ۴۸۴ هزار و ۹۱۵ تن عنوان کرد.

عباس زاده تشریح کرد: میزان کالای صادراتی دیگر گمرکات کشور در ٩ ماهه امسال از طریق گمرک خسروی به مقصد عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۴۶ درصد و از حیث وزن ۵۱ درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی عبوری از این گمرک را کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم مرغ ،کیک و بیسکویت، شیشه جام ،لبنیات و دیگر اقلام عنوان کرد.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه در مجموع حجم کالاهای صادراتی اظهاری و عبوری از طریق گمرک خسروی در ٩ ماهه سال جاری را ۶۰۹ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۱۶ دلار به وزن یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۷۸۵ تن عنوان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار